Уважаеми посетители,

Чакам коментар с доводи, за референдума, а не нападки.

Референдумът, оценяван различно, за едни нужен, за други- неоправдано харчене на милиони Сложен на дневен ред, предизвиква дискусии. Да изяви силата на българския дух. За издигане нивото на демокрацията в държавата ни!

В този блог събирам материали за референдум. По тази и предложена от Вас тема. Напишете коментар с доводи, ако имате такива,

Не приемам нападки срещу Бойко, Волен, Доган, за ДПС. За управлението на Коалицията. Не това минало, а бъдещето на държавата ни има значение. Приемете моето мнение, аз приемам Вашето. Нали истинаата ще се роди в спора?! И в референдума. Разчитам !

петък, 18 декември 2009 г.

Ердоган е загрижен

ЗА УВЕЛИЧАВАНЕТО НА АНТИ-ТУРСКИТЕ ИЗКАЗВАНИЯ У НАС коментари/1
18 декември 2009, 13:33МЕЖДУНАРОДНИ
Анкара, Турция
изпрати на приятел

Премиерът на Турция Реджеп Тайип Ердоган изрази в телефонен разговор с българския си колега Бойко Борисов загриженост за увеличаването на антитурските изказвания от страна на някои крайни кръгове в България, съобщи телевизионният канал Си Ен Ен Тюрк. Според получената информация Ердоган е потърсил по телефона българския премиер Бойко Борисов. Той е изтъкнал пред българския си колега, че отдават голямо значение на отношенията между Турция и България и Турция ще направи всички усилия за разширяването на добросъседските отношения.

Ердоган е казал следното: ”В последно време, както и на вас ви е известно, в България се увеличават изказванията, насочени срещу турците и тези изказвания пораждат действително безпокойство. Със съжаление наблюдаваме как пак същите крайни среди водят кампания за отнемане на някои придобити в годините права на българските турци. Последният пример на това е решението за провеждане на референдум за сваляне на излъчванията на 10-минутни новини на турски език по Българската национална телевизия.

От своя страна българският премиер Борисов е изтъкнал, че отдава значение на разширяването на връзките между двете страни. „Вярвам, че турското малцинство в страната ни е посредник за обогатяването на отношенията ни и в този смисъл споделям вашите мисли. Имаме единомислие по въпроса за човешките права на турското малцинство и вярвайте, че ще направя каквото е по силите ми за излъчванията на емисията на турски език”, е посочил той пред турския си колега. /БЛИЦ

Бойко в капана на Волен

16 декември 2009, сряда
Отново за новините на турски език


Веднъж вече засегнах тази тема, но бях останал с впечатление, че истериите са останали някъде назад, а се оказа, че всъщност те сега започват. Понеже властта е все по-привлекателна за хора, като Волен Сидеров и Валери Симеонов, които от шест месеца насам го играят еманципирани един от друг, явно ще трябва да изгледаме и този долнопробен спектакъл.
На първо място не съм съгласен да се сравняват Франция и Българи. Във Франция, която аз уважавам и харесвам, а позициите на френското дясно са близки до моите разбирания по много въпроси, има значимо мюсюлманско малцинство едва в последните 50 години, а на териториите на съвременна България турскоговорящия ислям присъства още с появата на модерната политическа единица през 1878 година. Твърде нелепо е и сравнението с Швейцария, голяма част от мнения по въпроса за забраната на строежа на нови минарета в Хелвецията са смешновати, простовати и непоказващи основните моменти в и около онзи прословут референдум. И тук ли искате да няма минарета дами и господа?
Аз никога не съм харесвал ДПС и „ръководството” на турския етнос начело с Ахмед Доган и имам логични основания за това, но за разлика от Вас аз не мразя турците и мюсюлманите в България. Новини на турски трябва да има и то по БНТ 1, и не само на турски, трябва да има новини и актуални предавания на всички езици, които се говорят в страната и за всички малцинствени общности. Точно това е работата на една обществена телевизия, която се захранва с данъците ни. Друг е въпроса, че аз съм напълно против на БНТ 1 да е позволено да излъчва реклами. Този канал по закон не е комерсиален, а се държи точно по този начин. Не съм съгласен с предложението новините на турски език да отидат в някакъв друг, частен, турски може би канал. Вие чувате ли се? Точно това е пътя на разпада. Това ли искате, всичко изградено и постигнато да се разпадне и относително нормалните отношения между турци и българи да отидат в другата плоскост, на кръвта и омразата? Сега вече става видно, че Комунистическата партия е била обикновен изразител на желанието на целия български етнос и Възродителния процес не е хрумка на 50-тина националсоциалисти в БКП, а търсен процес от всички българи. Да, да, покажете гнилото си лице другари.
Радвам се обаче, че все още има и умни хора, които не се поддават на низки страсти и обясняват на първосигналните граждани, че това, което искат от „Атака” и подобните й не води никога до нищо добро. А ако започна да пиша и по въпроса за рамковата конвенция за защита на националните малцинства по която България е страна и където всъщност са заложени тези новини и не само те, но вече 10 години си оставаме на този мижав етап от интеграцията на турскоговорящото малцинство, ще стане твърде академично и мнозина няма да си направят дори труда да вникнат в проблема.
Бойко Борисов падна в капан от който е невъзможно да се измъкне въпреки убедеността на Николай Бареков, че Борисов е единствения истински политик в страната. След съглашението му с така наречените патриотични сили съм убеден, че той въобще не разбира въпросите свързани с „турчетата”, както той ги нарича и това го вкарва в графата неуспешни политици.
Публикувано от Political Monstum в 16:15 0 коментара Връзки към тази публикация
Етикети: медии, общество, перспективи, политика

От Ловеч за референдума

Референдум за новините на турски език

БНТ
Премиерът Бойко Борисов заяви, че подкрепя искането на Атака за референдум дали да има или не новини на турски език по БНТ. На съвместна пресконференция на премиера и лидера на Атака Волен Сидеров - Бойко Борисов заяви, че според Конституцията има признат един официален език в България - българският.

От Парламентарната група на „Атака" вече са събрали необходимите 48 депутатски подписа за искането за референдум за новините на турски език. За провеждането на всенародно допитване Конституцията изисква 1/5 от депутатските подписи, след което парламентът решава, а в рамките на месец президентът издава указ за провеждането на референдума.

Волен Сидеров - председател на ПГ на Атака: "Когато българите отговорят на този въпрос, избирателите, ние ще имаме широката основа, на която да стъпим и да кажем - така иска българското общество и съответно да вземем решенията и промените в закона, който засяга новините на турски."

Бойко Борисов - министър-председател на Република България: "Считам, че приетото решение да се отиде на възможно най-демократичния начин да се определи общественото мнение, това е референдумът. Така че подкрепям това решение, защото само чрез него ние можем да бъдем абсолютно сигурни в желанието на българския народ."

Бойко Борисов коментира и интерпретациите за отношения между ГЕРБ и ДПС.

Бойко Борисов - министър-председател на Република: "Подадена ръка под масата, над масата, трибуната на ДПС била украсена с гербери. Значи аз не мога да разбера, Станишев държа слово там, никой не говори за връзката, той не отиде на пленума на неговата си партия, за да направи метан на Доган, а някой съзира, че ние имаме общо с ДПС!"

Премиерът припомни, че всичко, което касае имоти сделки, и декларации, свързани с Ахмед Доган, е изпратено на прокуратурата и заяви, че не е чул между ГЕРБ и ДПС да има каквато и да е договорка.

Автор: Стоил Рошкев

LovechToday на 15.12.2009 18:48 7 Коментари · ·

четвъртък, 17 декември 2009 г.

Референдума ще се разисква и в Европарламента

Ги Верхофстад


Борисов и Ердоган обсъдиха по телефона казуса с новините на турски език - 17 дек
Правозащитници: Човешките права не подлежат на референдуми - 16 дек
РЗС: Искането за референдум профанизира демократичните правила - 16 дек
БСП за референдума: Премиерът откри президентската кампания на Волен Сидеров - 16 дек
Редакционен: Опасна глупост в градация - 15 дек
ГЕРБ и "Атака" правят референдум за новините на турски - 15 дек
Плановете за организиране на референдум в България за новините на турски език по Българската национална телевизия (БНТ) ще бъдат обсъдени от евродепутатите през януари. Това съобщиха от пресцентъра на Групата на Алианса на либералите и демократите за Европа (АЛДЕ). Членове на АЛДЕ от България са ДПС и НДСВ.

По настояване на АЛДЕ тази тема ще бъде включена в дневния ред на сесията на Европейския парламент (ЕП) през януари.

"Българското правителство трябва да се осъзнае. Подкрепяйки искането на "Атака" за национален референдум по въпрос за правата на малцинствата, неизбежно ще се стигне до надмощие на езиковото мнозинство", заяви Ги Верхофстад, лидер на Групата на Алианса на либералите и демократите за Европа.

По думите му, тази инициатива рискува да постави България в противоречие с основополагащото европейско и международно законодателство и с поетите вече политически задължения за защитата на малцинствата и зачитането на малцинствените езици.

"Закриването на тази информационна емисия би провокирало напрежение в българското общество и би накърнило репутацията на страната пред международната общественост, включително и като нарушаване на принципа от Договора за ЕС за недискриминация на основата на етнически произход и език, " смята Верхофстад.

По-рано този месец евродепутатът Метин Казак постави въпроса с новините на турски език пред еврокомисаря по многоезичието Леонард Орбан, който изрази мнение, че програмата трябва да остане.

За организиране на референдум за новините на турски настояха от партия "Атака", а премиерът Бойко Борисов заяви, че подкрепя идеята.

От ДПС обаче обясниха, че би било незаконно инициирането на референдум, който засяга въпроса за майчиния език, различен от официалния.

Президентът Първанов отказа да коментира темата, а от БСП заявиха, че според тях това е пореден опит чрез етническата карта да се постигат политически интереси.

Турското външно министерство обяви, че следи отблизо и много внимателно развитието на събитията във връзка с насрочването на референдум за програмите на турски език. "Очакваме от българското правителство да положи необходимите усилия за разрешаването на проблема по пътя на диалога в рамките на демократичните закони и със зачитането на човешките права", се казва в съобщение на ведомството.

първата вноска на ГЕРБ в кандидатпрезидентската кампания на Волен Сидеров.

В понеделник лидерът на „Атака” Волен Сидеров увери, че събирането на подписите не е проблем и е въпрос на дни да бъдат внесени в деловодството на парламента.

В четвъртък обаче не се ангажира със срокове. Сидеров каза, че има вариант темата на референдума да не бъде само една.

Народните представители обсъждат дали да вкарат въпроси за реакторите на АЕЦ „Козлодуй”, строежа на АЕЦ „Белене”, петролопровода „Бургас–Александруполис” и дали в училище да има часове по вероучение.

Иначе Сидеров не пропусна да очертае отбора на лошите, които са „за” новините на турски – „Първанов–БСП–Яне Янев и някои медии”.

Лидерът на „Атака” смята, че допитването до народа няма да е скъпо. От БСП твърдят, че ще струва 20 милиона лева.

„Колкото струва – толкова. Кое е по-важно – гласът на народа да се чуе или парите, които ще се похарчат за това”, отговори Волен Сидеров на въпрос за цената. И допълни, че ще го платим данъкоплатците от собствените си джобове.

Лидерът на „Атака” не изключи възможността да се кандидатира за президент след края на мандата на Георги Първанов.

Социалистите заявиха в четвъртък, че референдумът за новините на турски език всъщност е само първата вноска на ГЕРБ в кандидатпрезидентската кампания на Волен Сидеров.

„Тезата на антонкутевци е спекула, интрига, контрабанда и ограбване на България. Друго не могат да измислят”, отвърна националистът.

АВТОР: ПАВЕЛ НАЧЕВ

Нямате хляб - яжте безсмислен референдум
Коледата наближава. Ето, остава има няма една седмица и започва "Голямото Търсене" /както биха го нарекли в БНТ, където всяко предаване е "голямо"/ на подаръци под елхата.
Тези дни забелязвам, че "Голямото търсене" вече е започнало в България. В случая не става дума за Коледа, а за нещо много по-прозаично - намиране на тема за отвличане на внимание. В страната се вихри криза, едвам се намират 27 милиона за бедните пенсионери, бюджета едвам крета, дори и със затегнат колан, но се намериха 20 милиона лева за нещо безсмислено.

По принцип съм на противоположното мнение на БСП по почти всеки въпрос. Но всяко правило си има изключения. Сега те са прави.
Това ли е най-важния въпрос за последния век за България /защото от горе-долу толкова време не се е провеждал истински референдум/? Новини по БНТ - телевизия, която почти никой не гледа. И то новини за 5-10 минути. Тях дори и от 800 хиляди турци в България ги гледат не повече от 30-40 хиляди. И какво лошо има в това? По-добре ли е да гледат турски новини на турски? Аз даже мисля, че държавата трябва да стимулира създаването на български частни телевизии излъчващи на турски. Защото кого да залъгваме - сега дори и най-бедните турци в селата имат сателитни чинии, обърнати на югоизток. И никой не може да ме убеди, че няма да е по-добре да има български телевизии на турски, които да говорят за проблемите на България, вместо нашите турскоговорящи съграждани да трябва да живеят в България, а пък да гледат турски новини.

Някои от вас ще кажат - като са в България - ще гледат новини на български. На вас пък ще кажа - поживейте малко в чужбина. Ще разберете, че е едно да гледаш новини на език, който говориш и разбираш добре, а друго е на майчиния език. Това е тяхно право и в момента с бездействието си българската държава ги принуждава да гледат турски новини и по този начин ги отдалечава от България.

И до сега беше направена само една стъпка в посока да върнем тези 10% от българите да гледат новини за България - макар и малка и символична - новините на турски в БНТ откъсват за 5-10 минути от турските телевизии поне 30-40 хиляди българи.

А за контрааргумента - в Турция няма новини на български ще ви кажа - в Турция няма 10% българи. Там няма дори и 1% българи. За сметка на това обаче за 10-20% кюрди, Турция направи цял канал на кюрдски, и то национален.

Та за това и не смятам, че 5-10 минути са проблем. Още повече, че могат да ни донесат само плюсове - спазваме правата на малцинствата и т.н.
А е просто несериозно да се занимава народа с такива дребни и незначителни работи на фона на много по-важни теми, за които трябва да се свика референдум.

Това което най-много ме притиснява обаче е политическата ситуация в момента. ГЕРБ върви по свирката на АТАКА, БСП прави контра на абсолютно всичко и това е разбираемо.
Неразбираемото за мен е защо в момента Яни Янев оформя дясното мнение, оформя дясната опозиция срещу правителството, критикува смешното предложение за реформи, критикува президента... Това всичкото е добре, само дето очаквах тези работи да ги вършат Сините. А те потънаха незнайно къде и единственото, което се чува от тях е за партийни бори и тайно назначени техни кадри в правителството.

АВТОР : Галина Вълчева

Чухте ли? В България ще има Референдум!

А гледахте ли Новините по Националната телевизия?
Водещата новина :

„Премиерът Бойко Борисов заяви, че подкрепя искането на Атака за референдум дали да има или не новини на турски език по БНТ..........От Парламентарната група на „Атака" вече са събрали необходимите 48 депутатски подписа за искането за референдум ........Конституцията изисква 1/5 от депутатските подписи, след което парламентът решава, а в рамките на месец президентът издава указ за провеждането на референдума.”

http://bnt.bg/bg/news/view/19630/referendum_za_novinite_na_turski_ezik

Зашеметяващо! Направо по Стахановски!
Щях да съм първата припаднала от радост след бомбастичната „Първа” новина по държавния телевизионен канал, ако формата, мястото и главните герои, събрани на куп, не ми създаваха картинКа на абсурда!
Ще започна по ред:

1.Що е Референдум?
Референдумът или т.нар. „допитване до народа” е най-чистият вид на пряка демокрация.
Възможността за провеждане на Референдум у нас е предвидена по Конституция и чрез Закона за допитване до народа.
/Конституция: http://www.parliament.bg/?page=const&lng=bg; Закон за допитване до народа: http://lex.bg/laws/ldoc/2133897732/

Най-общо казано формата Референдум би трябвало да се прилага за решаване на изключително важни, базисни, национални и местни въпроси.
Доколкото разбирам най - важният проблем на България, за последните 20 години, се оказват Новините на турски език по Българската национална телевизия.
И заради това правителството и част от подкрепящите го в Парламента ще решат този жизнено важен за всеки български гражданин въпрос чрез общонародно допитване!

Така – „Допитването до народа "за" или "против" новините на турски език ще е третият национален референдум в историята на България. Той ще бъде първи след демократичните промени от 1989 година. На референдум през 1946 г. в условията на съветско присъствие се взема решение за премахване на монархията, а през 1971 г., когато комунизмът вече е окончателно "победил", в конституцията се вписва прословутия "член 1", който легитимира БКП като единствената "ръководна сила в обществото и държавата".
/http://www.mediapool.bg/show/?storyid=159842&srcpos=1/

Милата ми баба в такива ситуации обичаше да казва: „Жива да не бях, Галино?” /В смисъл: И това доживях да се случи, да видя, да преживея/

2.Кой ще организира Референдума?
Политическа партия „Атака” с подкрепата на управляващата партия ГЕРБ, стана ясно днес.

3. Защо така внезапно?
Какво се случи в рамките на 6 дни – от 9-ти декември до днес (15-ти декември), че Атака така внезапно, отново, промени мнението си за Новините на турски и как така изведнъж партията на премиера Бойко Борисов се ангажира с пълна подкрепа за „националната кауза”?

Какво имам предвид?
Ами ето това:

Агенция Медиапул, 09.12.2009 година:
„"Атака“ засега се отказва да маха новините на турски език по БНТ
Таня Николова
9 Декември 2009

Внесеното от ПГ на "Атака“ предложение за премахване на новините на турски език по БНТ, което трябва да стане с промяна в Закона за радио и телевизия, в сряда изненадващо бе "замразено“ и не беше гледано в ресорната медийна комисия. В началото на заседанието председателят й Даниела Петрова обяви, че вносителите, един от които е лидерът на "Атака“ Волен Сидеров, са поискали в писмо до шефа на НС Цецка Цачева поправките да бъдат отложени........”
http://www.mediapool.bg/show/?storyid=159584&p=1

4. Не намирисва ли цялата тази исто/Е/рия на политическа договорка и пазарлък между Атака и ГЕРБ след разпадането на Парламентарната група на другия, до вчера, подкрепящ ги партньор РЗС?
И след полу-разпада на партията на Волен Сидеров?
„Крехкост” в Парламента ли усещам?
Или опити за „реанимация” на националистическата партия, която може би ще се окаже единствената опора в предстоящите тежки, за правителството, зимни месеци?
На безработица, безпаричие и финансово-икономически колапс за фирми и служителите им, много от които вече се озовават на улицата с огромни задължения към банките и други кредитори?

И какво по-подходящо от антитурската карта в ситуация като очертаващата се?

Вместо народ срещу правителство – народ срещу народ?
Доста пъклен ми се вижда този план!

5. И на края, все пак отново по въпроса за „предстоящия евентуален” референдум:
КОЕ Е ОБЩОНАЦИОНАЛНОТО И ВАЖНОТО НА НОВИНИТЕ НА ТУРСКИ ЕЗИК ЗА ГОРКИЯ БЪЛГАРСКИ НАРОД, С ДНЕШНА ДАТА, ЧЕ ЩЕ МУ СЕ НАЛОЖИ ДА ПЛАТИ ОТ ДЖОБА СИ, В НАЙ-ТРУДНИТЕ ФИНАНСОВИ МЕСЕЦИ, РЕФЕРЕНДУМ, ЗАРАДИ ИСКАНЕТО НА ЕДНА НАЦИОНАЛИСТИЧЕСКА ПАРТИЯ?

Ако проблемът на някои е Доган и партията му ДПС новините на турски са нещо, което не тази партия и лидерът им ползват, а хората от т.нар. турско малцинство.

И премахването им по начина, по който се предлага в момента, ще има тежки последици за българското общество.

Тук, все пак ще кажа, че новините на турски език по БНТ, от създаването си, бяха заложени като мина в бъдеще време. Защото ТОГАВА, когато те започнаха, на всички беше обяснявано, че в основата на това решение са принципите на толерантността и демокрацията. Спор няма. Но под този знаменател трябваше да бъде проявена толерантност и към други етнически и малцинствени групи от населението на България.
В подходящ формат и еднакъв за всички.

Господа управляващи,
В момента хората в България нямат нужда от циркови изпълнения.
Ако искате да правите РЕФЕРЕНДУМ-и то има много по-важни и национално-смислени въпроси, по които си струва той, народът, суверенът, да се изкаже чрез национално допитване.
Ако не се сещате ще ви подскажа: Строителството на АЕЦ „Белене”, „Бургас-Александруполис”, „Син поток”, ако щете и промяна в Конституцията, за която всички говорехте предизборно.

Не правете Референдум за Новините на турски език!
Те просто можеха да бъдат свалени от програмата на БНТ или преместени в друг часови пояс и поднасяни под друга форма.
В едно с равното право на други етнически групи. И тогава всичко щеше да звучи нормално, европейско и демократично.

Сега вече чак не се сещам как можете да излезете от конфузната ситуация?
Сигурно има начин.

Но той никак не е НАЦИОНАЛЕН РЕФЕРЕНДУМ!
С етническата карта не бива да се заиграват и най-добрите картоиграчи!

Защото това е „комар”!
А ако сте забравили, данъците за хазарта вече са по-високи!


И "цената" ще бъде „скъпа”!

**********
Още по темата с днешна дата /16.12.2009/

http://ivo.bg/2009/12/16/тояга-към-референдумите-просешка-ил/

http://gantree.blog.bg/politika/2009/12/16/za-novinite-na-turski-ezik.455877

http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2009/12/16/831402_pravozashtitnici_choveshkite_prava_ne_podlejat_na/

http://www.dnevnik.bg/analizi/2009/12/16/831287_polet_nad_kukuviche_gnezdo_s_chasovnikov_mehanizum/

http://www.mediapool.bg/show/?storyid=159850&srcpos=1

http://www.dnevnik.bg/analizi/2009/12/15/830998_redakcionen_opasna_glupost_v_gradaciia/

http://bulgariancomments.blogspot.com/2009/12/blog-post_16.html

http://divini.blog.bg/politika/2009/12/16/programata.456099

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=316328

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=316325

Можеше и да не се качим на този самолет...

Самолет, пълен с пътници. По пътечката към пилотската кабина се движат двама мъже в авиаторски униформи, с черни очила и бели бастуни. Пътниците обезпокоено се споглеждат. Тревогата им нараства, когато самолетът започва да се движи по пистата. И точно когато вече е очевидно, че машината опасно приближава нейния край, пътниците започват да крещят.

В следващия миг самолетът се отлепя от пистата и започва плавно да се издига във въздуха. Всички пътници се облягат облекчено на седалките. В този момент в пилотската кабина единият мъж с черни очила казва на другия мъж с черни очила: "Страх ме е, че някой път няма да се разкрещят навреме и тогава с всички ни е свършено..."

Във връзка с този поучителен виц имам съвсем сериозно предложение: да покрещим относно решението на ГЕРБ и "Атака" да бъде иницииран национален референдум за новините на турски език по Българската национална телевизия. Защото допитването може да изглежда като поредната безвкусна лимонада за "подслаждане" на кризата, може да изглежда дори глупаво, нелепо, абсурдно и идиотско, но в никакъв случай не и забавно, още повече безобидно.

Проблемът не е в това, че "народът" можеше да бъде питан по далеч по-важни теми (за АЕЦ "Белене" например, както предложи СДС). Не е и в това, че по време на финансова стагнация е безспорен скандал да се харчат 18 милиона лева за подобни "дилеми". Иначе казано, новата скъпоструваща глупост, в която ще бъдем бутнати със засилка, е най-малката беда, защото кучето е заровено другаде: в умишления, зловреден и дори взривоопасен сценарий по

политическото реанимиране на скачените съдове ДПС и "Атака"

Доколкото решението за референдума дойде броени дни след като Ахмед Доган напомни за себе си, намеквайки, че е готов да подкрепя новото управление (на съответната цена естествено), операцията срещу новините на турски език прилича на спасителна. Сериозно бити на изборите, при (уж) задаващата се опасност да бъдат наказателно преследвани заради магическото си разбогатяване през последните години, умълчалият се лидер и окопалата се върхушка на Движението за права и свободи изведнъж получиха ключов аргумент да се докажат в удобната си ролята на гарант и незаобиколим фактор в опазването на етническия мир - тъкмо онази втръснала на всички ни мантра, която винаги е подпомагала паразитирането на ДПС във властта. Сега тази претенция отново е изпълнена със смисъл – с любезното съдействие на "патриотите", разбира се.

От своя страна те, "патриотите", също имаха нужда да се еманципират от Големия брат, към когото ловко се пришиха. Тъй като той почти асимилира техния електорат, а "Атака" започна да губи лицето си и да се разпада (съвсем неотдавна собственикът на телевизия СКАТ Валери Симеонов влезе в остър конфликт с Волен Сидеров), тъкмо сега беше моментът партията да се заяви отново като водеща на "националистическия" терен, както и да покачи цената на своята подкрепа за ГЕРБ.

Впрочем, ако новините на турски бяха свалени тихомълком, едва ли щяха да се намерят и трима души, които да разберат. Имам приятели турци в няколко подбалкански села, които и досега нямат представа, че всеки ден в 16 часа се излъчва такава емисия. Сателитните им чинии отдавна са насочени в посока Чанаккале (по Доган), а за случващото се тук научават от вечерните информационни блокове. Новините на турски език, с други думи, не обслужват по никакъв начин моите приятели, така че незабележимото им сваляне от ефир беше възможно и щеше да мине без да предизвика ненужно раздразнение.

Целта обаче е точно обратната - да се получи такова. И то да бъде провокирано колкото се може по-шумно и зрелищно,

за да прокара дълбока разделителна линия между "ние" и "те"

вдъхвайки за пореден път живот на най-опасния компонент в българската политика – етническия. Целта е, както вече се разбрахме, ДПС и "Атака" взаимно да си предоставят основания за съществуване и оцеляване, с каквото задание бяха конструирани поначало в лабораторията на алхимиците от бившите служби.

Този сценарий беше проигран още на изборите през 2005 г., когато Сидеров размаха опасността от ксенофобска атака на политическо ниво, с което помогна на преялото с власт ДПС да се озове отново в парламента и дори да се превърне в още по-значим фактор за управлението. Същото се повтори и миналата година, след самоубийството на "мъжката секретарка" Ахмед Емин в сараите на Доган: тогава разговорът за ДПС и проблематичните му позиции във властта пак беше насочен в удобната "етническа" посока, а облеченият по анцуг Доган провидя "чудовищен сценарий" за съсипване на движението и "палене на искри в смесените райони".

Но да не забравяме и Яне! Този, който тръгна да бори "радикалните ислямисти" в село Рибново и набързо префасонира лозунга си "Спри корупцията" на "Спри доганизацията", даде отличен повод на похвалилия се с "Аз съм властта!" Доган да мобилизира ресурс в своя полза в навечерието на парламентарните избори. А в края на септември, тъкмо когато лидерът на ДПС се чудеше как да издрапа на повърхността, устрои и цирка около пирамидата на братя Юзеирови в село Славяново. Сега обаче Яне е остракиран – прекрасен шанс за първообраза на местно дуче в лицето на Сидеров да завземе старите си позиции, надявайки отново напоследък кротналата се на закачалката черна кожена тужурка.

В биологията между другото симбиоза като тази се нарича мутуализъм и означава съжителство, в което и двата организма извличат взаимна полза. В случая обаче

полза има и трети организъм, комуто предстоят трудни времена

в управлението, а вече губи рейтинг. И доколкото подобна тенденция би била фатална, когато на хоризонта се зададат било по-сериозни пробойни в "самолета", било президентски избори, е съвсем логично той също да се възползва максимално от фиктивното противоборство, а по същество перфектна мутуална връзка между ДПС и "Атака". Първо – защото си осигурява съюзници, гарантиращи, че са в състояние да отвличат вниманието на публиката винаги когато се налага. И второ – защото тези съюзници му носят стабилен електорален дивидент от два полюса едновременно.

Сам по себе си фактът, че внезапно се появиха едни "излишни" 18 милиона, обяснява още нещо: трескавото бързане на ГЕРБ да си осигури по-широка и солидна парламентарна подкрепа, без да се колебае да прибягва до радикални форми на популизъм. Страничните ефекти от текущата авантюра обаче не са единствено предвидимите "отнемане на едно демократично право и даване на оръжие в ръцете на системно злоупотребяващи с властта активисти на ДПС да говорят, че подобно на спирането на новините, както и разследванията срещу тях са плод на дискриминация" (по Огнян Минчев).

Балканите неведнъж са давали пример какви са последиците от "национално единство", стъпило върху етнически разделения. И тъй като резултатите от бъдещия референдум са съвършено ясни, то сплотяването на едно монолитно мнозинство срещу едно раздразнено малцинство е най-лесният вариант иначе баналните метафори за "искрите в смесените райони" да се изпълнят с реално съдържание.

В този ред на мисли ще ви разкажа друг тематичен виц:

На един човек му предсказали, че ще загине при самолетна катастрофа, и той решил да пътува само с кола или влак. По едно време обаче решил все пак да рискува. Качил се човекът на самолета и излетял. Машината набрала височина и всичко изглеждало нормално, но малко след това самолетът започнал да пада. "Боже – провикнал се мъжът - знаех си, че няма да мога да избягам от съдбата, която си ми отредил. Но какво са виновни всички тези хора, които се намират заедно с мен в този падащ самолет?" Тогава Господ отвърнал: "Питаш ли ме какво ми струваше да ви събера?"

Е, хайде поне на този самолет да не се качваме…
Глупавият танц на популизма19:00 от Зорница Стоилова ВЪТРЕШНИ РАБОТИ

Бойко Борисов застана зад идеята на лидера на "Атака" Волен Сидеров въпросът да има ли или не новини на турски език по БНТ да се реши чрез референдум.
Фотограф: Цветелина Ангелова
Още по темата
Да млъкнат, щото ме дразнят
или защо са важни новините на турски език по БНТ
Бойко Борисов подкрепи "Атака" в настояването им за референдум за новините на турски език по БНТ 1

Дебатът да има или да няма новини на турски език по БНТ 1 не само че не отшумява, но днес сагата претърпя и ново развитие.

След съвместна пресконференция на лидера на "Атака" Волен Сидеров и премиера Бойко Борисов стана ясно, че въпросът ще бъде решен чрез национален референдум. Според Борисов това е най-демократичният начин за разрешаване на казуса. "По никакъв начин не искаме да се чувстват други хора пренебрегнати. Надявам се, че ще направим всичко възможно българските мюсюлмани да знаят, че това не е срещу тях", коментира той пред журналисти.

За да бъде иницииран референдум, е необходимо да бъдат събрани подписите на 1/5 от депутатите и от "Атака" увериха, че вече са осигурили съгласието на тази бройка. Премиерът Борисов аргументира решението си да приключи въпроса с референдум с желанието си да прекрати политическото експлоатиране на темата.

Дали обаче няма да предизвика точно обратния ефект? Предложението вече срещна негативни реакции от БСП и ДПС. Депутатът от БСП Антон Кутев каза пред журналисти след края на заседанието на Изпълнителното Бюро на БСП, че "повдигането на темата за новините на турски език отново, е поредният опит на хора през етническа карта да постигат политически резултати."

Пред "Дневник" представители на ДПС коментират, че би било противозаконно, ако се инициира референдум, който засяга въпроса за майчиния език, различен от официалния. Те посочват, че според закона за допитване до народа, референдуми не могат да се правят по теми, които са уредени с международен акт, по които България е страна (става дума за Рамковата конвенция за защита на националните малцинства - бел.авт.). Президентът Георги Първанов пък отказа да коментира темата с мотива, че това са периферни въпроси, с които се цели отвличането на вниманието на хората от съществените въпроси.

Припомняме ви, че преди две седмици лидерът на "Атака" Волен Сидеров внесе законопроект за премахване на текста от медийния закон, който разрешава да се излъчват предавания за гражданите, чийто майчин език не е български.

За близо десетте години, в които по БНТ вървят новини на турски език, националистическите кряскания срещу тях бяха популярни само сред симпатизантите на "Атака" и ВМРО.

Различното този път е, че те имат шанс за успех. Досега "Атака" се доказва като лоялен партньор на управляващите и подкрепя безрезервно правителството на Бойко Борисов. Лаконичното съобщение на премиера преди около месец, че е поръчал социологическо проучване за новините на турски език събуди отново дебата по този въпрос. Идеята за национален референдум продължава инерцията на опасния и безсмислен популизъм.

Защото за десет години нито една националистическа формация не произведе смислен аргумент, който да докаже вредата от новините на турски език. Замислена като жест на толерантност, 10-минутната емисия кара турското малцинство да се чувства ценено и значимо. Макар и малко гледани, новините на турски са знак на съпричастност и уважение към него.

Истинският проблем, който остава незабелязан в кълбото от политически интереси е, че подхранвано от икономическите и социални затруднения, ксенофобското говорене в обществото се засилва и по-лошо, нормализира се. И вместо да търсим начини да докажем, че гражданската дефиниция за нация работи, предизвикваме турците в България да се окопаят в страха си и да се хванат за единствената опора в тази ситуация - ДПС. Малко парадоксално е, но е факт - ако Бойко Борисов послуша Атака и новините на турски се спрат, това ще засили позициите на Доган. И наистина - кой друг мисли за турското малцинство? автор Любослава Русева

ВЕЧЕ СЕ УЧАТ ОТ НАС, А НА КАКВО ДОБРО?!

Защо сме най толерантната и демократична държава : чакаме чинно, някой да ни оправи... даже и да ни измами

. В европейските държави
1. има 3-4 до десетина основни партии, в България са регистрирани над 330.
2. политиците, когато сбъркат се извиняват на електората и подават оставка веднага, в България никой не се извинява, а обвинява опозицията в политически поръчки и досега никой политик не е осъден или влязъл в затвора.
3. имаТ независими профсъюзи, у нас и двата отдавна са разпределили и узаконили имотите си и претенциите си и само надигат глас от време на време да оправдаят съществуването си и парите, които получават пак от нашите данъци и вноски.
4. има нормално правосъдие, с ясни закони и норми, важащи за всеки, у нас правораздавателната система е толкова "независима", че не се знае кой на кого колко плаща, може да те осъдят за откраднати вафли за 30 лв. на ефективен затвор, а за отмъкнати милиони - оправдан.
5. няма "мутри" и селски феодали, помпозно перчещи се с луксозни джипове и охрана, у нас всеки по-як борец, който може да си напише и каже правилно името става "бизнесмен" със съответната охрана, джипове, яхти, мутреси.
6. забраниха със закони компартиите и всичките им символи, вкл. бившите ченгета и служби, у нас ченгетата станаха директори на банки и заеха важните държавни служби, БКП се преименува на БСП и реши, че вече е модерна лява европейска партия и продължава да има наглостта да иска да управлява.
7. бяха обявени всички бивши служители на ДС и подобните комунистически репресивни служби, у нас се изваждат от време на време преди избори по някой компромат.
8. В Европа политиците си подават оставката при най-малкото съмнение за корупция или за един дребен подарък, у нас се заменят гори и земи с декари, строят се хотели и дворци на партийни лидери и велможи и никой не го е еня.
9. минималните работни заплати са над 400-500 евро на месец, в България все още се радваме на 150-200 лв. Ако ни ги дадат.
10. В нормалните европейски държави законите са такива, че ако работодател не плати на работниците си, бива глобяван или съден, у нас не плащат с месеци и никой не им търси сметка.
11. с пари от еврофондовете си направиха модерни магистрали, летища, гари, у нас парите изчезнаха разпределени по братски и по партийно, а инфраструктурата ни е най-лошата в цяла Европа.
12. се дават субсидии на селскостопанските производители и се произвеждат качествени храни, у нас субсидии няма, но ние ядем сурогати и фалшификати на по-високи цени.

13. Цените на повечето основни стоки в Европа са по-ниски от нашите при средни заплати там в пъти по-високи.

14. няма автомобили, паркирани по тротоарите и зелените площи, у нас няма празни места по тротоарите и градинките от паркирани коли.

15. няма да видите скитащи кучета по улиците, даже куче без каишка, у нас подивели и гладни псета обикалят на глутници по улиците и нападат хората, а държавата ги защити със закон.
16. В европейските страни няма да видите на улицата един фас или листо, тук на никого не прави впечатление разхвърляния по улицата боклук или ровещите в кофите клошари.

17. полицаите не се набиват на очи, но идват веднага като ги повикаш, тук по-добре не ги викай, и без това не идват навреме.

18. няма много хора по кафенета и ресторанти, у нас всички капанчета са пълни с иначе безработни хора.

19. чиновниците са усмихнати и вежливи, стремящи се да ти услужат добре, у нас се отнасят към гражданите като към натрапници или престъпници и ако не те разтакават поне 2-3 дена, значи си улучил голям късмет.

20. хората знаят, че, за да живеят по-добре, трябва да работят повече и всички зависи от техните труд и умения, у нас все още болшинството от хората чакат някой да дойде и да ги оправи... та макар и да ни измами

ВЕЧЕ СЕ УЧАТ ОТ НАС, А НА КАКВО ДОБРО?!

Чака нов материал

Изгрява империя България

Не е нужна огромна територия, за да сме империя
Достатъчно е да имаме имперско ръководство, а то е налице и прави най важното, затова го избрахме! Прави го открито, пред очите на всички.
Има опоненти, да, защото му завиждат
- че се справя решително и бързо с корупцията
- затвори кранчетата, за източване на бюджета и не само в митниците
- споделя проблемите, заварени от преждеуправляващите, за да ги тикне в затвора, кудето им е мястото
- харесва се на лидерите на страните от ЕС и на САЩ
а всичко това е достатъчно, за да се владее света, за нов имидж на България, за израстването и до Империя на Суетата :
- въпреки кризата имаме най яката банкова система
- имаме за първи път най богатите Министри, любимци на Америка и Европа, а скоро ще завладеят и Азия
- Ще проведем ПЪРВИЯ РЕФЕРЕНДУМ по най важния въпрос "Да има ли новини на турски език" , като по този начин ще се справим с триглавата Коалиция, Ще дескридитираме Доган и Ще се прочуем, Ще утвърдим пряката демокрация и Първата стъпка за излизане от лошия имидж на Малка България и Превръщане в Империя
Трябва да сме по сигурни в себе си, след като имаме и пълната подкрепа на Медиите за 100 година напред. Атеисти: Да Живее Бог Бойко! Прилича му!